SOSYAL ETKİNLİKLER (KULÜPLER)
Öğrencilerimizin çeşitli alanlarda kendi ilgi ve becerilerini fark etmeleri, aktiviteleri tanımaları ve grup bilincini yaşamaları amacıyla sosyal kulüpler oluşturulmuştur. Sene başında öğrencilerimiz seçtikleri kulüplere göre bir eğitim yılı boyunca çalışmalarını devam ettirirler. Sosyal kulüplerimiz kademelere göre 1 veya 2 ders saati olarak belirlenmektedir.
Kampüslerimizin fiziki koşullarına göre farklılık göstermekle birlikte binicilik, yüzme, basketbol, voleybol, jimnastik, buz pateni, buz hokeyi, oyun ve spor, eğlenceli atletizm, modern dans, bale, halk oyunları, masa tenisi, badminton, müzik, enstrümanarı, görsel sanatlar dalları ve tenis gibi bir çok dalda çeşitlilik göstermektedir.
Sosyal kulüpler eğitim öğretim yılının ilk 2 haftası içerisinde sunum yoluyla öğrencilerimize anlatılır.
Tercih formları ile öğrencilerin ilgi duyduğu kulüpler belirlenir. Rehber ve mentor öğretmenler yardımı ile öğrencinin seçenekleri içinde en uygun sosyal kulübe yönlendirilir.
Ekim ayının ilk haftası kulüp çalışmaları başlar ve belirlenmiş olan plan doğrultusunda yıl boyunca uygulanır.
Kulüp çalışmaları ve aktivite derslerimizin desteğiyle öğrencilerimiz,
Arkadaşları ile uyumlu ve iş birliği içinde çalışır.
Kampüslerimizin fiziki koşullarına göre farklılık göstermekle birlikte binicilik, yüzme, basketbol, voleybol, jimnastik, buz pateni, buz hokeyi, oyun ve spor, eğlenceli atletizm, modern dans, bale, halk oyunları, masa tenisi, badminton, müzik, enstrümanarı, görsel sanatlar dalları ve tenis gibi bir çok dalda çeşitlilik göstermektedir.
Sosyal kulüpler eğitim öğretim yılının ilk 2 haftası içerisinde sunum yoluyla öğrencilerimize anlatılır.
Tercih formları ile öğrencilerin ilgi duyduğu kulüpler belirlenir. Rehber ve mentor öğretmenler yardımı ile öğrencinin seçenekleri içinde en uygun sosyal kulübe yönlendirilir.
Ekim ayının ilk haftası kulüp çalışmaları başlar ve belirlenmiş olan plan doğrultusunda yıl boyunca uygulanır.
Kulüp çalışmaları ve aktivite derslerimizin desteğiyle öğrencilerimiz,
- Potansiyelinin farkına varır,
- Kendine güvenen bireyler olarak yetişir,
- Özgün ve özgür hareket eder,
- Sorumluluk duygusu gelişir,
- Paylaşmanın önemini ve katkısını anlar,
- Yeni becerilerini keşfeder,
- Güçlü ve zayıf yönleri tanır,
- Zamanı verimli kullanır ve zaman planlaması yapmayı öğrenir,
- Ekip çalışmasının önemini kavrar ve takımın bir parçası olmayı öğrenir,
- İletişim becerilerini geliştirir,
- Problem çözme becerilerini geliştirir.
- Temel ve birleştirilmiş hareket becerilerini, basit kurallı oyun ve fiziki etkinliklerde etkili ve özgüvenle kullanır.
- Sağlıklı olmak ve sağlığını geliştirmek için oyun ve etkinliklere istekli, düzenli ve gönüllü olarak katılır.
- Etkinliklerde kendini tanıma, başa çıkma, bireysel sorumluluk, kendine güven ve zaman yönetimi becerilerini geliştirir.
- Etkinliklerde iletişim becerilerini, işbirliği, adil oyun, sosyal sorumluluk, liderlik, doğaya duyarlılık ve farklılıklara saygı özelliklerini geliştirir.
- Sınıf içi çalışmalara merak ve istekle katılır.
Arkadaşları ile uyumlu ve iş birliği içinde çalışır.