MÜZİK EĞİTİMİ
Öğrencilerimizin sanata karşı ilgi ve sevgisini uyandırmak, estetik bakış açısı kazandırmak, yaratıcılık yönlerini geliştirmek ve kendilerini ifade edebilme becerisini ortaya çıkarmak amacıyla planlanan müzik dersleri anaokulundan üniversiteye kadar bir bütün içerisinde çeşitli aşamalardan oluşmaktadır.
Öğrencilerimizin yaş gruplarıyla doğru orantılı olarak ve kişisel yetenekleri göz önünde bulundurularak planlanan müzik dersleri, küçük yaştan itibaren müziğin iskeleti olan ritim ile başlar ve müziğin diğer unsuru olan melodik çalışmalarla devam eder. Ayrıca bu iki temel yapının dışında nazari bilgiyle desteklenir.
Bahçeşehir Okullarında uygun olan kampüslerde branş müzik eğitimi uygulanmaktadır. Temel müzik eğitimi ile başlayan ve 4. sınıftan itibaren uygulamalı branş eğitimiyle devam eden müzik dersleri, branşında uzman öğretmenlerin öğrencileri yönlendirmesiyle, uygun enstrüman çalışmalarıyla sürdürülür.
İlkokul kademesinde eğitim yılı içerisinde her ay bir besteci ve eserleri, ortaokul kademesinde her ay bir müzik türü, bestecileri, yorumcuları öğrencilere yazılı, görsel ve sesli olarak anlatılarak müzik kültürünün zenginleştirilmesi amaçlanır.
OKUL ÖNCESİ VE 1,2,3. SINIFLARDA TEMEL MÜZİK EĞİTİMİ
Okul öncesi ve 1. sınıf seviyesinde dersler, öğrencilerimizin ritmik duyularının güçlenmesi üzerine planlanmış uygulamalarla işlenir. Özellikle ritim aletleri kullanılarak grup faaliyetleriyle çalışmalar yapılır. Şarkı dağarcıkları ritim enstrümanları (clave, triangle, maracas vb.) veya beden perküsyon tekniği kullanılarak (alkış, dizlere vurma, ayakta adım sayma vb.) eşlik ettirilir. Eşlikler şarkı söylenmesi sırasında iki veya daha fazla öğrenci veya öğrenci grubunun birbirleriyle sayışması veya dans etmesiyle de uygulanabilir.
4,5,6,7.8 SINIFLARDA TEMEL MÜZİK EĞİTİMİ
4,5,6,7. SINIFLARDA BRANŞ MÜZİK EĞİTİMİ
Branş müzik eğitimi uygulanan kampüslerimizde öğrencilerimiz 4. sınıftan 7. sınıfın sonuna kadar çeşitli enstrümanlara seçilerek eğitimlerini sürdürmektedir. Yaylı, tuşlu, telli, vurmalı ve üflemeli enstrüman çalım tekniğine göre öğrenciye en uygun enstrümanlar öğretmenleri tarafından belirlenir.
Belirlenen enstrümanlar ile ilgili çalışmalar M.E.B. müfredatıyla birlikte yürütülür. 36 haftalık eğitim öğretim süreci içerisinde belirli gün ve haftalarla ilgili repertuar oluşturma, nazari çalışmalar, enstrüman çalışmalarıyla birlikte yürütülür.
KEMAN
Yaylı enstrümanlar grubuna seçilen öğrencilerimizin çaldığı enstrümandır. Yapısı itibariyle perdesiz bir enstrümandır. Bu sebeple bu enstrümana seçilen öğrencinin işitsel, melodik duyumunun üst seviyede olması beklenir.
Haftalık 1 ders saatlik müzik dersi içerisinde yapılan keman eğitiminde duruş, tutuş, çalış tekniği, temel yay teknikleri, dizi çalışmaları, nota eğitimi etüt ve eser desteğiyle öğretilmektedir. Enstrümandan doğru ve kaliteli ses elde edilebilmesi için duruş ve tutuş pozisyonuna özen gösterilir. Eğitim süreci sonunda öğrencilerin seviye düzeylerinde istedikleri parçaları deşifre edip çalabilecek duruma gelmeleri beklenmektedir.
PİYANO
Tuşlu enstrümanlar grubuna seçilen öğrencilerimizin çaldığı enstrümandır. Ritmik duyuma ve iki el koordinasyonuna ihtiyaç duyan piyano, öğrencinin 2 nota dilini (fa, sol anahtarı) aynı zamanda çalması prensibine dayanır.
Haftalık 1 ders saatlik müzik dersi içerisinde yapılan piyano eğitiminde duruş, tutuş, çalış tekniği, nota eğitimi, etüt ve eser desteğiyle öğretilmektedir. Eğitim süreci sonunda öğrencilerin seviye düzeylerinde istedikleri parçaları deşifre edip çalabilecek duruma gelmeleri beklenir.
GİTAR
Telli enstrümanlar grubuna seçilen öğrencilerimizin çaldığı enstrümandır. Enstrüman perdeli bir yapıya sahiptir. Sağ, sol el koordinasyonuna ihtiyaç duyan gitar çalımında doğru ses elde edilebilmesi için küçük motor kaslarının yeterli gelişimi sağlamış olması beklenir.
Haftalık 1 ders saatlik müzik dersi içerisinde yapılan gitar eğitiminde duruş, tutuş, çalış tekniği, nota ve tab eğitimi, etüt ve eser desteğiyle öğretilmektedir. Öğrencilerin yıl içerisinde çalacakları etüt ve eser seçimi seviye odaklı olarak klasik ve popüler repertuarlardan oluşturularak planlanır. Eğitim süreci sonunda öğrencilerin seviye düzeylerinde istedikleri parçaları deşifre edip çalabilecek duruma gelmeleri beklenir.
FLÜT
Üflemeli enstrümanlar grubuna seçilen öğrencilerimizin çaldığı enstrümandır. Yan flüt olarak da bilinir. Doğru üfleme tekniği için ağız ve diş yapısı önem taşımaktadır. Öğrencinin melodik duyumunun üst seviyede olması gereken enstrümanın çalımı sırasında boyun yapısı ve el duruşu sesin kalitesini belirlemektedir. Bu sebeple kemanda olduğu gibi ve flütte de duruş ve tutuş pozisyonu için uzun bir süre çalışma yapılmaktadır.
Haftalık 1 ders saatlik müzik dersi içerisinde yapılan yan flüt eğitiminde duruş, tutuş, çalış tekniği, nota eğitimi, etüt ve eser desteği ile öğretilmektedir. Öğrencilerin yıl içerisinde çalacakları etüt ve eser seçimi seviye odaklı olarak klasik ve popüler repertuarlardan oluşturularak planlanır. Eğitim süreci sonunda öğrencilerin seviye düzeylerinde istedikleri parçaları deşifre edip çalabilecek duruma gelmeleri beklenir.
PERKÜSYON
Vurmalı enstrümanlar grubuna seçilen öğrencilerimizin çaldığı enstrümanlar grubudur. Güney Amerika, Afrika, etnik ritimlerin çeşitli ritim enstrümanları ile (timbal, conga, bongo, djembe, cajon, marakas, agogo, cabasa, guiro vb.) çalınması prensibine dayanır. Bir ritim kompozisyonun farklı varyasyonlar ve enstrümanlarla aynı anda çalınması sebebiyle öğrencinin ritmik duyusunun üst seviyede olması beklenir.
Haftalık 1 ders saatlik müzik dersi içerisinde yapılan perküsyon eğitimi, Latin ritimleri ağırlıklı olarak uygulanması sebebiyle Latin Perküsyon olarak da adlandırılır. Duruş, tutuş, çalış tekniği, nota eğitimi, ritim kalıpları, eser ve etütlere eşlik ile öğretilmektedir. Öğrenciler her ritim kalıbında perküsyon grubundaki tüm enstrümanların çalınış biçimlerini uygulayarak öğrenir. Eğitim süreci sonunda öğrencilerin parçalara uygun ritim kalıpları ile eşlik edebilecek, belli bir ritim kompozisyonu oluşturabilecek duruma gelmeleri beklenir.
Öğrencilerimizin sanata karşı ilgi ve sevgisini uyandırmak, estetik bakış açısı kazandırmak, yaratıcılık yönlerini geliştirmek ve kendilerini ifade edebilme becerisini ortaya çıkarmak amacıyla planlanan müzik dersleri anaokulundan üniversiteye kadar bir bütün içerisinde çeşitli aşamalardan oluşmaktadır.
Öğrencilerimizin yaş gruplarıyla doğru orantılı olarak ve kişisel yetenekleri göz önünde bulundurularak planlanan müzik dersleri, küçük yaştan itibaren müziğin iskeleti olan ritim ile başlar ve müziğin diğer unsuru olan melodik çalışmalarla devam eder. Ayrıca bu iki temel yapının dışında nazari bilgiyle desteklenir.
Bahçeşehir Okullarında uygun olan kampüslerde branş müzik eğitimi uygulanmaktadır. Temel müzik eğitimi ile başlayan ve 4. sınıftan itibaren uygulamalı branş eğitimiyle devam eden müzik dersleri, branşında uzman öğretmenlerin öğrencileri yönlendirmesiyle, uygun enstrüman çalışmalarıyla sürdürülür.
İlkokul kademesinde eğitim yılı içerisinde her ay bir besteci ve eserleri, ortaokul kademesinde her ay bir müzik türü, bestecileri, yorumcuları öğrencilere yazılı, görsel ve sesli olarak anlatılarak müzik kültürünün zenginleştirilmesi amaçlanır.
OKUL ÖNCESİ VE 1,2,3. SINIFLARDA TEMEL MÜZİK EĞİTİMİ
Okul öncesi ve 1. sınıf seviyesinde dersler, öğrencilerimizin ritmik duyularının güçlenmesi üzerine planlanmış uygulamalarla işlenir. Özellikle ritim aletleri kullanılarak grup faaliyetleriyle çalışmalar yapılır. Şarkı dağarcıkları ritim enstrümanları (clave, triangle, maracas vb.) veya beden perküsyon tekniği kullanılarak (alkış, dizlere vurma, ayakta adım sayma vb.) eşlik ettirilir. Eşlikler şarkı söylenmesi sırasında iki veya daha fazla öğrenci veya öğrenci grubunun birbirleriyle sayışması veya dans etmesiyle de uygulanabilir.
- sınıf seviyesinde öğrencilerimiz, ritmik çalışmaların yanı sıra melodik duyularının da gelişmesi adına, enstonasyon sıkıntısı yaşamayacağı melodika ile derslere katılır. Enstrüman 32 veya daha fazla tuşlu olmalıdır. Kısa ve uzun ağızlığı olan enstrümanda öğrencilerin notaları tanıyabilmesi, parmakları ile doğru tutuşu sağlaması adına uzun ağızlık ile masa üzerinde sağ eliyle çalışma yapması sağlanır. Bu enstrümanda 1. dönem do-sol aralığındaki notalar ile hazırlanmış etüt ve eserler 2. dönem ise do1-do2 aralığındaki notalar ile hazırlanmış etüt ve eserler çalınarak şarkı dağarcığı oluşturulur. Melodika etütleri ile doğru orantılı olarak 1’lik, 2’lik ve 4’lük değerde notalar porte üzerinde öğretilir ve çalışmalar yapılır.
- sınıf seviyesinde öğrencilerimiz, 2 sınıfta yaptıkları çalışmaları tekrar eder. Ayrıca çok sesli müziğe kulak alışkanlığı sağlanması adına 2 sesli şarkı dağarcığı uygulamaları yapılır. Bu sayede çok sesli müzik söylettirilmeden ancak çalınarak öğrencilerin hafızasında yer etmesi sağlanır.
4,5,6,7.8 SINIFLARDA TEMEL MÜZİK EĞİTİMİ
- sınıftan itibaren öğrencilerimiz, eğitimi planlaması doğrultusunda etkinliklerde koro, bireysel enstrüman çalışmaları, orkestra çalışmaları, yurt içi yurt dışı etkinlik / yarışmalarda görev alırlar. Görevlendirmeler yıl içerisinde öğretmenlerin gözlemleri doğrultunda belirlenir. Tüm etkinlikler sosyal takip programına işlenerek arşivlenir. Kampüslere göre farklı yapılanması bulunan müzik derslerinde toplu enstrüman veya koro bireysel enstrüman çalışmaları yapılmaktadır. Toplu çalınan enstrüman, ilgili kampüs öğretmeninin gözlemiyle belirlenerek veli bilgilendirmesi yapılır.
4,5,6,7. SINIFLARDA BRANŞ MÜZİK EĞİTİMİ
Branş müzik eğitimi uygulanan kampüslerimizde öğrencilerimiz 4. sınıftan 7. sınıfın sonuna kadar çeşitli enstrümanlara seçilerek eğitimlerini sürdürmektedir. Yaylı, tuşlu, telli, vurmalı ve üflemeli enstrüman çalım tekniğine göre öğrenciye en uygun enstrümanlar öğretmenleri tarafından belirlenir.
Belirlenen enstrümanlar ile ilgili çalışmalar M.E.B. müfredatıyla birlikte yürütülür. 36 haftalık eğitim öğretim süreci içerisinde belirli gün ve haftalarla ilgili repertuar oluşturma, nazari çalışmalar, enstrüman çalışmalarıyla birlikte yürütülür.
KEMAN
Yaylı enstrümanlar grubuna seçilen öğrencilerimizin çaldığı enstrümandır. Yapısı itibariyle perdesiz bir enstrümandır. Bu sebeple bu enstrümana seçilen öğrencinin işitsel, melodik duyumunun üst seviyede olması beklenir.
Haftalık 1 ders saatlik müzik dersi içerisinde yapılan keman eğitiminde duruş, tutuş, çalış tekniği, temel yay teknikleri, dizi çalışmaları, nota eğitimi etüt ve eser desteğiyle öğretilmektedir. Enstrümandan doğru ve kaliteli ses elde edilebilmesi için duruş ve tutuş pozisyonuna özen gösterilir. Eğitim süreci sonunda öğrencilerin seviye düzeylerinde istedikleri parçaları deşifre edip çalabilecek duruma gelmeleri beklenmektedir.
PİYANO
Tuşlu enstrümanlar grubuna seçilen öğrencilerimizin çaldığı enstrümandır. Ritmik duyuma ve iki el koordinasyonuna ihtiyaç duyan piyano, öğrencinin 2 nota dilini (fa, sol anahtarı) aynı zamanda çalması prensibine dayanır.
Haftalık 1 ders saatlik müzik dersi içerisinde yapılan piyano eğitiminde duruş, tutuş, çalış tekniği, nota eğitimi, etüt ve eser desteğiyle öğretilmektedir. Eğitim süreci sonunda öğrencilerin seviye düzeylerinde istedikleri parçaları deşifre edip çalabilecek duruma gelmeleri beklenir.
GİTAR
Telli enstrümanlar grubuna seçilen öğrencilerimizin çaldığı enstrümandır. Enstrüman perdeli bir yapıya sahiptir. Sağ, sol el koordinasyonuna ihtiyaç duyan gitar çalımında doğru ses elde edilebilmesi için küçük motor kaslarının yeterli gelişimi sağlamış olması beklenir.
Haftalık 1 ders saatlik müzik dersi içerisinde yapılan gitar eğitiminde duruş, tutuş, çalış tekniği, nota ve tab eğitimi, etüt ve eser desteğiyle öğretilmektedir. Öğrencilerin yıl içerisinde çalacakları etüt ve eser seçimi seviye odaklı olarak klasik ve popüler repertuarlardan oluşturularak planlanır. Eğitim süreci sonunda öğrencilerin seviye düzeylerinde istedikleri parçaları deşifre edip çalabilecek duruma gelmeleri beklenir.
FLÜT
Üflemeli enstrümanlar grubuna seçilen öğrencilerimizin çaldığı enstrümandır. Yan flüt olarak da bilinir. Doğru üfleme tekniği için ağız ve diş yapısı önem taşımaktadır. Öğrencinin melodik duyumunun üst seviyede olması gereken enstrümanın çalımı sırasında boyun yapısı ve el duruşu sesin kalitesini belirlemektedir. Bu sebeple kemanda olduğu gibi ve flütte de duruş ve tutuş pozisyonu için uzun bir süre çalışma yapılmaktadır.
Haftalık 1 ders saatlik müzik dersi içerisinde yapılan yan flüt eğitiminde duruş, tutuş, çalış tekniği, nota eğitimi, etüt ve eser desteği ile öğretilmektedir. Öğrencilerin yıl içerisinde çalacakları etüt ve eser seçimi seviye odaklı olarak klasik ve popüler repertuarlardan oluşturularak planlanır. Eğitim süreci sonunda öğrencilerin seviye düzeylerinde istedikleri parçaları deşifre edip çalabilecek duruma gelmeleri beklenir.
PERKÜSYON
Vurmalı enstrümanlar grubuna seçilen öğrencilerimizin çaldığı enstrümanlar grubudur. Güney Amerika, Afrika, etnik ritimlerin çeşitli ritim enstrümanları ile (timbal, conga, bongo, djembe, cajon, marakas, agogo, cabasa, guiro vb.) çalınması prensibine dayanır. Bir ritim kompozisyonun farklı varyasyonlar ve enstrümanlarla aynı anda çalınması sebebiyle öğrencinin ritmik duyusunun üst seviyede olması beklenir.
Haftalık 1 ders saatlik müzik dersi içerisinde yapılan perküsyon eğitimi, Latin ritimleri ağırlıklı olarak uygulanması sebebiyle Latin Perküsyon olarak da adlandırılır. Duruş, tutuş, çalış tekniği, nota eğitimi, ritim kalıpları, eser ve etütlere eşlik ile öğretilmektedir. Öğrenciler her ritim kalıbında perküsyon grubundaki tüm enstrümanların çalınış biçimlerini uygulayarak öğrenir. Eğitim süreci sonunda öğrencilerin parçalara uygun ritim kalıpları ile eşlik edebilecek, belli bir ritim kompozisyonu oluşturabilecek duruma gelmeleri beklenir.