GÖRSEL SANATLAR
Bahçeşehir Okullarında görsel sanatlar dersi; anaokulu ve ilkokullarda (1.2.3.4. sınıflar) haftada 2 ders saati, ortaokullarda (5.6.7.8. sınıflarda) haftada 1 ders saati olarak programlanmıştır. Dersler, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan İlkokul ve Ortaokul Görsel Sanatlar Öğretim Programı doğrultusunda planlanarak uygulanır. Sosyal kulüp dersleri kademelere göre farklılık göstermekle birlikte haftada en fazla 2 ders saati olarak uygulanır.
TEMEL SANAT EĞİTİMİ AKADEMİK PROGRAMI
GÖRSEL SANAT PROGRAMININ AMAÇLARI
İLKELER
1- Her çocuk yaratıcıdır
2- Bireysel farklılıklar vardır
Bahçeşehir Okullarında görsel sanatlar dersi; anaokulu ve ilkokullarda (1.2.3.4. sınıflar) haftada 2 ders saati, ortaokullarda (5.6.7.8. sınıflarda) haftada 1 ders saati olarak programlanmıştır. Dersler, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan İlkokul ve Ortaokul Görsel Sanatlar Öğretim Programı doğrultusunda planlanarak uygulanır. Sosyal kulüp dersleri kademelere göre farklılık göstermekle birlikte haftada en fazla 2 ders saati olarak uygulanır.
TEMEL SANAT EĞİTİMİ AKADEMİK PROGRAMI
- Temel Sanat eğitiminde geçen temel terimleri öğrenir.
- Görsel tasarım ilkelerini kavrar.
- Zıtlık, egemenlik (odak noktası) görsel denge, görsel ritim, şekil-zemin anlatımlarını öğrenir.
- Nokta, çizgi, renk, biçim, yüzey ögeleri kavrar.
- Açık-koyu leke, ışık-gölgenin görsel kompozisyonda yeri ve önemini kavrar.
- Temel formların özelliklerini anlar.
- Perspektif temel terim ve ilkelerini öğrenir.
- Doku çalışmalarında yüzey bilgisi edinir.
- Figür yapı ve süreçlerini kavrar.
- Bir, iki, üç, çok boyutlu görsel şekillendirme, görsel anlatım olanaklarını deneyerek ve araştırarak tanır.
- Estetik duyarlılık ve görsel değerler hakkında bilgi edinir.
- Duygu ve düşüncelerin, görsel dil aracılığıyla kitlelere iletilmesinin gerekliliğini kavrar.
- Görsel eğitim yoluyla zihinsel ve algısal yeteneklerini geliştirir.
- Yaratıcı bir düşünce yapısı kazanır.
- Görsel çevresini sorgulayan, eleştiren ve değer yargılarına sahip davranış biçimlerini edinir.
- Baktığını gören, algılayan, düşünen ve yargılarda bulunabilen bir birey haline gelir.
GÖRSEL SANAT PROGRAMININ AMAÇLARI
- Türk Milli Eğitiminin amaçları doğrultusunda görsel sanatlarla ilgili bilgileri kazandırmak,
- Sanatı görsel bir iletişim formu olarak kullanıp değerlendirmede güven ve yeterlilik kazanmaları için öğrencilerin görsel kazanımlarını sağlamak,
- Sanatsal yaratıcılığı geliştirmek,
- Her alanda kullanılabilecek yaratıcı davranışlar geliştirmek,
- Düşüncelerini gerçekleştirebilmek ve sanat eserleri üretmelerini sağlamak amacıyla bireysel anlayış ve teknik yeteneklerini geliştirmek,
- Estetik duyguların geliştirilmesi yoluyla, sanat ve tasarımla ilgili olarak bilinçli estetik hükümler vermelerini sağlamak,
- Özgün düşünme, üretme ve deneme kapasitelerini geliştirmek,
- Öğrencilerin hayatları boyunca sanat yapan üreticiler ya da sanatı bilinçli izleyen tüketiciler olarak içinde yaşadıkları kültüre katkılarını sağlamak,
- Bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk, iş birliği ve dayanışma anlayışını, birbirleri arasında sevgi, saygı ve yardımlaşma gibi davranışlarla geliştirmek,
- Biçimsel anlatımla ilgili teknik bilgi ve beceriler kazandırmak,
- Tasarıma yönelik hayal gücünü geliştirmek,
- Tarihi ören yerlerini, anıtları, müzeleri, sanat galerini, atölyelerini ve tasarım stüdyolarını tanıyarak, kültür ve doğa varlıklarına sahip çıkabilmektir.
İLKELER
1- Her çocuk yaratıcıdır
2- Bireysel farklılıklar vardır